Copyright © Citer Teman
Design by Dzignine
Monday, November 19, 2012

Balik Kampung Atok

Hari tu sempena cuti umum Awal Muharaam, aku dengan wife saje jalan2 balik kampung atok aku kat Tg.Sedili, Johor. Dah lama jugak tak balik tengok atok, last balik masa raya puasa hari tu. Alhamdulillah..atok aku sihat tambahan lagi atok aku dapat motor baru bertayar tiga kat belakang. Sebelum ini, pakai motor lama asyik terjatuh je..atok aku pun umur dah 80 tahun lebih..tapi masih kuat lagi nak gi masjid woo... Tapi peliklah, motor jenis tu asyik jalan ke kiri je handle nya..alignment nye cam bengong2 sket..dah tak pasal2 kene pegang handle tu kuat2 supaya tak ke kiri je..

Rumah atok aku ni tepi pantai je..dalam 50m je jaraknya dengan pantai..dulu masa aku kecik2, asal balik kampung je, wajib mandi kat tepi pantai. Pernah dulu mase umur 4 tahun, aku kene sengat dengan ikan sembilang...kat ibu jari kaki...fuhhh...time tu rase macam nak tercabut je kaki aku ni. Nasib baik atok aku ade kat umah time tu. Dia amik cincin kat jari dia tu, pastu terus tenyeh kat jari kaki aku yang kene sengat tu...alhamdulillah, kurang sikit sakitnya.. ada sakti kot cincin tu.. orang dulu2.. pastu hilang kisah nak mandi lagi. Mak ngan abah terus bawa aku gi klinik pastu, klinik lak jauh time tu..tambah2 kampung aku ni dulu kene naik bot penambang kalo nak ke seberang..sabor jelah..tapi syok jugak..sekarang ni dah tak merasa lagi dah sebab dah ade jambatan..orang yang bawa bot tu pun dah takde lagi dah..



Ni gambar tepi pantai kat area kampung atok aku..Pantai Temalah namanya..mengadap laut cina selatan..cantik tak ? mestilah cantik.. nanti sapa2 teringin nak mandi pantai, datanglah sini..ade chalet baru buat.. tapi aku tak tau lak berapa harganya.. ok :)















 

0 comments:

Post a Comment