Copyright © Citer Teman
Design by Dzignine
Tuesday, November 13, 2012

Sepetang Bersama Puding Custard

Time petang2, cuaca panas2 camni kalau dapat makan yang sejuk2 kan best ? kebetulan aku pun dah lama tak makan mende ni, lalu aku pun request kat wife aku untuk buatkan Puding Custard.

Ni salah satu favorite aku dari kecik sampailah sekarang ni. Simple je cara2 buatnya, cuma aku je yang malas nak buat..hehe..tau makannnn je..manelah badan tak membulat sekarang ni.. tapi takpe, trademark aku "Makan selagi boleh" hehe :)







 

 


Seeedaaaappppnye !!


So, untuk minggu ni, aku boleh dikatekan lepas balik keje je terus buka peti ais cari mende ni..pastu kalo nak sedap lagi, aku campurkan dengan 1 tin buah-buahan campuran yang dah dipotong...ataupn boleh juga dicampur dgn nata de coco..tapi pastikan cari yang ade logo halal sebab banyak yang takde logo halal..makan tu makan jugak, tapi kenela beringat.. tak gitu ?

Resepinye seperti dibawah :

A) Custard
1. 1 cawan tepung custard.aku gunakan brand bird custard.boleh juga gune brand yg lain
2. 4 cawan air
3. 1/2 cawan gula
4. Campurkan semua bahan2 diatas ke dalam periuk.kacau sehingga jadi likat dan kemudian sejukkan.

B) Kuah susu cair
1. 1 tin susu cair
2. 1 cawan air masak
3. 4 sudu besar gula
4. 1 sudu teh esen vanilla
5. Masak semua bahan diatas dgn api yg kecil. Tapi jgn sampai mendidih tau.

So, selamat mencuba ye rakan2.

0 comments:

Post a Comment