Copyright © Citer Teman
Design by Dzignine
Thursday, November 22, 2012

Jalan-jalan ke Zoo Johor

Alhamdullillah, kesempatan hujung minggu yang lalu, akhirnya dapat jugak kitorang melawat Zoo Johor. Asalnya nak pegi pagi2, sejuk sikit..tapi terlambat jugak. Sampai2 sana dah pukul 10pg, matahari pun dah nak terik, tapi takpe..hal kecik je tu.

Ok, tentang zoo Johor ni, yuran masuk cumalah RM2.00 bagi dewasa. Dibuka dari jam 8.30pg hingga dot dot dot...aku terlupa pulak waktu tutup nya..hehe.. Pendek kate, aku ngan wife aku berpuas hati dengan lawatan kitorang ke sini. Banyak jugak info yang boleh didapati dari sini, sangat sesuai kalau bawa anak-anak sekali.. memang best. Ok, tanpa membuang masa, jom kite tengok2 gambar menarik yang aku dah amik ni :)


Dihadapan pintu masuk utama Zoo Johor



Kaunter tiket



Panorama yang korang akan nampak apabila jejak je kaki ke Zoo Johor



Aikss..sempat lagi posing tu.. mana satu aku nak pegi ni? banyak tul tanda arahnya...



Sekawan keldai tengah makan..nampak tak yang kecik sekali tu? comel kan? hehe



Ini burung ape ye? burung Nuri kot..



Sang Kancil



Korang tau tak ape ni? inilah cimpanzi..nampak tak die tengah buat ape tu? die tengah minum air Coke tu.. senyap2 je layan minum tepi parit..patutlah sihat, hehe..



Pemandangan sebahagian zoo dari atas tangga



Woww..besar betul unta ni..rase macam berada kat padang pasir betul lak



Kura-kura yang comei



Burung merak dari kayangan :P



Padang tempat sang rusa berlari-larian



Auuummmm !! ini lah harimau belang..sian dier, dok sorang2 dalam sangkar..



Burung Ostrich pun ada !!



Kawanan rusa sedang makan



I'm a Lion King



Ewah2..pandainya diorang posing ek..tak ingat ape nama burung ni, tapi diorang ni selalu ade watak dalam karten



Berjalan-jalan ye ?



Spesis burung kakak tua



Tak ingat lak burung ape ni..tapi rasenye yang hijau tu jantan, yang merah tu betina..ke terbalik ek? hehe


Amacam, menarik tak? besssttt kan..ade banyak lagi gambar, tapi aku tak sempat nak upload. so kepada kawan2, jemputlah datang beramai2 sebab pada aku memang berbaloi sebab dapat menambahkan ilmu pengetahuan kite dan sedikit sebanyak dapat release tension..hehe :)

0 comments:

Post a Comment